CME klaagt CFTC aan & Ark gaat live op Bitcoin | Het Crypto Journaal
Over deze aflevering
Er zijn nogal veel verschillende cryptoprojecten die de naam Ark gebruiken. We hebben per abuis het verkeerde logo gebruikt voor Ark en Noah wallet. De link in de beschrijving klopt wel, mocht je meer over Ark te weten willen komen.
https://blog.second.tech/introducing-noah-and-arke/
In deze aflevering van Het Crypto Journaal bespreken we hoe Bitcoin onder druk blijft staan na het rentebesluit van de Federal Reserve, terwijl het sentiment in de markt verder is weggezakt naar extreme fear. Tegelijkertijd is er technisch nieuws uit de Bitcoin-wereld: Ark, een nieuwe laag bovenop Bitcoin, is live gegaan op mainnet en moet snelle, goedkope betalingen eenvoudiger maken. Verder kijken we naar de juridische strijd tussen CME en de CFTC over gereguleerde crypto-perpetuals in de Verenigde Staten. Tot slot staat de miningsector onder druk, nu Bitcoin volgens schattingen al maanden onder de gemiddelde productiekosten handelt en steeds meer miners zoeken naar alternatieve inkomsten, zoals AI-datacenters.
Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro:
https://bitcoinalpha.nl/sr
Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo:
https://bitvavo.com/
Onze website:
https://satoshiradio.nl
Onze podcast:
In deze video:
00:00 Intro
00:57 Marktupdate
01:45 Fed vergadert over rente
02:30 Iran-update
03:45 Nieuwe Bitcoin-betaallaag
04:44 De nadelen van Lightning
06:18 Hoe werkt Ark?
10:00 Bark ging 10 juni live
11:15 Het gevecht om perpetuals
12:45 CME stapt naar de rechter
14:30 Bitcoin mining onder kostprijs
15:30 32.000 BTC verkocht
16:55 Conclusie