Schwab en Goldman duwen crypto verder mainstream terwijl DeFi $300M verliest – Het Crypto Journaal
Over deze aflevering
Charles Schwab lanceert zijn crypto platform voor miljoenen klanten, terwijl Goldman Sachs werkt aan een nieuwe Bitcoin ETF met een income-strategie. Tegelijkertijd redt Tether het gehackte Drift Protocol met bijna $150 miljoen en verschuift de machtsbalans van USDC naar USDT. Maar de grootste klap komt van de vermoedelijke Noord-Koreaanse Lazarus Group, die in 46 minuten bijna $300 miljoen buitmaakt bij Kelp DAO, met grote gevolgen voor onder andere Aave.
Onze Nieuwsbrief en Community. Gebruik de link en krijg de eerste maand voor 5 euro:
https://bitcoinalpha.nl/sr
Handel in meer dan 400 digitale assets bij Bitvavo:
https://bitvavo.com/
Onze website:
https://satoshiradio.nl
Onze podcast:
In deze video:
00:00 Intro
00:49 Market Overview
01:31 Macro Nieuws
01:47 Aandelenmarkt sluit groen
02:45 Olie daalt met 9%
03:00 Straat van Hormuz opnieuw gesloten
03:35 Tanker Touska onderschept
04:12 Futures kleuren rood
05:13 Charles Schwab rolt crypto platform uit
06:30 Goldman Sachs vraagt ETF aan
07:11 Dividend op je Bitcoin
08:00 Eleanor Terrett vat het samen
08:20 Drift Protocol update
08:45 Reddingspakket voor gebruikers
09:29 USDT schuift USDC aan de kant
10:05 Circle greep niet in
10:40 ''Tether just bailed out Drift''
11:26 Kelp DAO gehackt
11:58 Wat is Kelp eigenlijk?
12:14 Zo zag de hack eruit
13:01 De aanvaller begon te handelen
13:22 Layer-Zero komt met uitleg
14:20 Kelp had zijn zaken niet op orde
15:05 Aave hard geraakt
15:50 Lazarus Group mogelijke daders
16:30 Conclusie